Otteppaeae - dag 2



Så fortsatt ynglingarnas VM i Otepää. Idag med den något mindre prestigefulla klassen under 23. Framförallt de unga norska världscuplaget var ju ej på plats.

På spinnsidan blev utdelningen förväntat god med en överlägsen seger för Kulta-Krista. Även Kerttu lyckades väl skapligt med en 9onde placering. Pojkvaskrarna var väl aningen mindre lyckosamma och fanns väl att finna på lägre halvan av startfältet. Därutöver har det väl  också tävlats i Nordisk Kombination idag, men där var resultaten så urusla att jag inte orkar kommentera eländet destomera. Den för mig helt okända grenen dambackhoppning har också genomförts, men inte här blev det någon större framgång men iaf en 17onde plats, om det var att vänta eller inte är jag helt oförmögen att bedömma.

Länk till resultatöversikt för den intersserade.

http://www.tehvandi.ee/njwsc/index.php?id=60

Krista på presskonferens (undrar om Wassbergtekniken är en gångbar term globalt?)



Jag hittade också en inför-loppet intervju med Krista.




Hoppas det märks att HTML kodningen blir lite bättre för var dag också xP som glad amatör på den fronten är det ju inte alltid det blir helt rätt från börja, eller slutet för den delen. Mest typ klipp o klistra blunda och hoppas på det bästa. Men nu sticker ju iaf inte bilderna och vidorna utanför "ramen" längre iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0