Liten avvikelse

Jahas vad har hänt sen förra uppdateringen nudå?

Om jag följer min programförklarings skulle jag typ bara snacka lite om Liberec sprintarna men jag tror jag ska kommentera min egen "karriär" lite.mÄven om det kanske går lite mot bloggens ursprungliga programförklaring.

Nåjo i torsdags var det 8 km skate på Öjberget i nydrivad snö, det gick erbarmligt. Glidet verkade dock okej trots en ganska klar åttonde och sista plats.  Det resultatet gav inte råg i ryggen för nästan tävling jag hade anmält mig till, 15km skiathlon i Vörå på FM-banan = uppför slalombacken :S

Nåjo, av någon anledning fick jag startplats i första led och stakade på ganska bra på platten men lugnade ner mig så småningom när backarna kom emot. Ingen ide att knäcka sig, typ. Slutligen utkristalliserades ett arriärgarde av mig och min ärke-nemisis Patrik Skog, det blev en episk holmgång i 15 km där båda hade sina starka och svaga sidor och taktiken blev tvungen att vara i perfekt skick. Trots ett misslyckat skidbyte, där en skidan lämnade kvar i depån när jag skullet sticka iväg, så lämnade avgörandet till sista varvet. Där blev det klart att jag hade sämre glid också på skate, att jag hade det på klassist var inte så oväntat då jag hade fått för mig att man måste ha världens bergsfäste på banan. Men med det i baktanke sket jag i att försöka göra ngt uppför slalom då jag antagligen skulle bli omblåst senare utför, utan satsade på att ligga i peesin ist. Det lyckades så till vida att ner på flacken var det ännu oavgjort, sen ballade jag mig lite i en kurva inne på stadion så att en lucka uppstod som jag inte förmådde täta längre. Sist och slutligen var jag ganska tam på upploppet så det ändrade kanske inte så mycket i sak.

 

Jahaaja, tror vi sätter punkt där för denna gång innan det blir någe längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0