Two steps from hell - En presentation



Råkade hitta ett nytt bra "band" eller vad man ska kalla det häromveckan, när det råkade dyka upp i en youtube playlist. Fast om det är ett band är lite frågan om, läser man vad som står på Wikipedia så benämns dom "företag som producerar musik". Så även om de råkar ha ut en skiva för allmän inhandling, så är väl deras marknadside att skapa musik som går att sälja direkt till företag som behöver bombastisk musik till  typ film och speltrailrar. En sak som skiljer deras låtar ganska mycket från övriga musik i denna "genre" eller vad jag är van med iaf är att låtarna är ganska korta, just och just två minuter i flera fall.  Enligt creditsen på deras hemsida verkar de vara framgångsrika i sitt koncept eftersom att jag tycker att var och varannan blockbuster film de senaste åren är listade. En av kommentarerna jag såg i på Youtube som kan ge en hint om hur det låter var "This song was played when Chuck Norris was born" Ifrågavarande klipp var det första jag hörde och kan avlyssnas här under.



Slänger in ett klipp till bara för sakens skull, det här har mest lyssningar på Utuben och är den som kanske fastnat bäst i mitt öra. Ursäkta för repost från wallen :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0